דילוג לתוכן הראשי

עסקים בזמני משבר

ישנם מצבים בהם העסק נקלע לקשיים וחייב בפתרונות מהירים על מנת שיוכל להמשיך בפעילותו ולשרוד את התקופה הקשה.
הרבה עסקים נקלעו למשבר בשנת 2014 שהחל במבצע "צוק איתן", וגרם לירידה במכירות כתוצאה מחוסר פעילות או מפעילות מועטת. לקוחות שאינם מגיעים בצורה סדירה ויוצרים רכישות /קונים שרותים על בסיס קבוע, גורמים לעסק בעיות נזילות בטווח הקצר ובטווח הארוך - ככל שהמשבר מתארך , כך מתגברת בעיית הנזילות והתזרים הכספי בעסק. בעל העסק חייב לנקוט בצעדים על מנת לא להגיע למצב של אי יכולת פרעון חובות לספקים,לעובדים וכמובן לבנקים. על העסק לצמצם הוצאות כבדות ומשמעותיות.
1. צמצום רכישות.
2. צמצום בהוצאות הקבועות - חיסכון בחשמל כדוגמת מזגנים...
3. הוצאת עובדים לחופשות יזומות , על מנת להקטין את הוצאות השכר.
4. יציאה לחופשה מרוכזת
5.. במקרים קשים יותר אפילו לפטר עובדים.
במידה ובעל העסק מסוגל ויכול להכניס מהונו העצמי כהלוואה  לעסק, לשם סיוע זה אידיאלי, אך גם כאן מדובר בטווחי זמן קצרים מאד, שאינם מגבילים ומקשים על בעל העסק ומשפחתו. ברוב המקרים הדבר מסתכם בצמצומים. "עסק הוא כמו אדם שאם לא אוכל ושותה לא יגדל.".

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

תמהיל הכנסות בעסק.

עסק יצרני לא יכול לבסס את הכנסותיו על ייצור עצמי בלבד. עסק חייב ליצור תמהיל הכנסות של יצור פלוס רכישות פלוס מתן שרותים ותחזוקה,על מנת לשמור על פריסת הכנסות שוטפת גם במקרים ...

ימי השתלמות והעשרה לעובדי החברה.

עובד איכותי ניזון הרבה ממידע רלוונטי לתפקידו, אך גם יכול ורצוי  להעשיר אותו במידע כלל עסקי רוחבי ,על מנת שתהיה לו אינפורמציה שיכולה להוות בסיס טוב יותר לתפקידו ולהבנת תהליכים רבים בעסק . העובד מקבל סיפוק על היותו שותף פעיל בעל ידע רחב בעסק. יכול להרחיב את ידיעותיו ולהכין עצמו לתהליכי קידום והתפתחות בעסק או מחוצה לו. גורמי הדרכה בעסק שמבצעים לעובדים ימי הדרכה והעשרה בעזרת מצגות , יוצרים עניין מוטיבציה להמשך התנהלות יעילה ולהרגשה טובה.

כניסה למיזם בסיכון מינימלי.

על מנת להיכנס למיזמים כמשקיעים חיצוניים, יש לבצע מספר בדיקות על מנת להקטין סיכונים ולהגדיל סיכויים. ראשית : יש לדרוש מהיזמים להוכיח שהפרויקט שלהם ישים, להציג תוכנית עסקית שבה יעדים ולוחות זמנים, להראות שהצוות שלהם מחזיק בכל היכולות הטכניות והאישיות להגשמת החזון שהוצג, שבוצעו מחקרי שוק , ושהשוק והמוצר מוכנים למפגש. שנית : ינותח לעומק כל המידע הטכני והעסקי על המיזם על ידי מומחים מקצועיים, שיבדקו קיימות, וצמיחה עתידית. שלישית : לבצע ביקורות במיזם מקרוב, כדי להבטיח שהיזמים עושים את מה שהבטיחו ועושים זאת בדרך הנכונה מבלי לעבור על חוקים או תקנות, ומתוך שמירה על הגינות, ולא משנים אסטרטגיות וטקטיקות מחוסר ביסוס או אמונות שווא. במידה והבדיקות מבוצעות ועונות על הרבה סימני שאלה ומשקפות התפתחות וצמיחה , ניתן להיכנס ולהשקיע במיזם בצורה מושכלת והדרגתית, תוך בקרה תמידית, ככל שניתן.