דילוג לתוכן הראשי

הכנות מתבקשות לדוחות סוף שנה

שנת המס מגיעה לסיומה, להלן רשימת נושאים שבעלי/ות עסקים צריכים לבצע/להכין בסוף השנה, הפעולות יזכו אותכם במיסים והתוצאה היא חיסכון.
1. לשקול הגדלת/הקדמת הוצאות.
2. לשקול דחיית/הקדמת הכנסות.
3. למי שיש מלאי- עריכת ספירת מלאי ל -31/12/16 (מפקד מצאי)
4. רישום מד קילומטראז' רכבים ב31/12/16  מהווה תנאי להכרה בהוצאות הרכב.
5. להספיק להפקיד לקופות גמל, קצבה , קרן השתלמות עד לפני תום שנת המס על מנת להזדכות במס עוד השנה .
6. לשקול לממש ניירות ערך ומניות בהפסדים לפני תום שנת המס.
7. למי שיש הכנסות משכירות למגורים ובחר במסלול 10% מס, יש לשלם עד סוף 31/1/2016.
8. לדאוג לקבלת אישורי חובות אבודים- לצורך הכרה בהוצאה.
9. מילוי טופס 101 חדש לעובדים ב- 1/1/17
10. רשימת יתרות חייבים וזכאים (למי שמנהל הנהלת חשבונות חד צידית) ל-31/12/16.
11. הפקדת כספי הקופה בבנק / עריכת ספירת קופה ב-31/12/16 .
12. לקוח שמדווח על בסיס מזומן, מתבקש לוודא שכל הוצאותיו נפרעו בבנק עד ל- 31/12/16.
13. בדיקת חבות המס במס הכנסה ובביטוח לאומי עוד השנה ולהשלים אם יש צורך, פעולה זו תחסוך לכם ריבית והפרשי הצמדה.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

תמהיל הכנסות בעסק.

עסק יצרני לא יכול לבסס את הכנסותיו על ייצור עצמי בלבד. עסק חייב ליצור תמהיל הכנסות של יצור פלוס רכישות פלוס מתן שרותים ותחזוקה,על מנת לשמור על פריסת הכנסות שוטפת גם במקרים ...

ימי השתלמות והעשרה לעובדי החברה.

עובד איכותי ניזון הרבה ממידע רלוונטי לתפקידו, אך גם יכול ורצוי  להעשיר אותו במידע כלל עסקי רוחבי ,על מנת שתהיה לו אינפורמציה שיכולה להוות בסיס טוב יותר לתפקידו ולהבנת תהליכים רבים בעסק . העובד מקבל סיפוק על היותו שותף פעיל בעל ידע רחב בעסק. יכול להרחיב את ידיעותיו ולהכין עצמו לתהליכי קידום והתפתחות בעסק או מחוצה לו. גורמי הדרכה בעסק שמבצעים לעובדים ימי הדרכה והעשרה בעזרת מצגות , יוצרים עניין מוטיבציה להמשך התנהלות יעילה ולהרגשה טובה.

כניסה למיזם בסיכון מינימלי.

על מנת להיכנס למיזמים כמשקיעים חיצוניים, יש לבצע מספר בדיקות על מנת להקטין סיכונים ולהגדיל סיכויים. ראשית : יש לדרוש מהיזמים להוכיח שהפרויקט שלהם ישים, להציג תוכנית עסקית שבה יעדים ולוחות זמנים, להראות שהצוות שלהם מחזיק בכל היכולות הטכניות והאישיות להגשמת החזון שהוצג, שבוצעו מחקרי שוק , ושהשוק והמוצר מוכנים למפגש. שנית : ינותח לעומק כל המידע הטכני והעסקי על המיזם על ידי מומחים מקצועיים, שיבדקו קיימות, וצמיחה עתידית. שלישית : לבצע ביקורות במיזם מקרוב, כדי להבטיח שהיזמים עושים את מה שהבטיחו ועושים זאת בדרך הנכונה מבלי לעבור על חוקים או תקנות, ומתוך שמירה על הגינות, ולא משנים אסטרטגיות וטקטיקות מחוסר ביסוס או אמונות שווא. במידה והבדיקות מבוצעות ועונות על הרבה סימני שאלה ומשקפות התפתחות וצמיחה , ניתן להיכנס ולהשקיע במיזם בצורה מושכלת והדרגתית, תוך בקרה תמידית, ככל שניתן.