דילוג לתוכן הראשי

ידע בעולם המודרני.

בעולם המודרני הידע נמצא בכל מקום. החיפוש קל יותר, הגישה למקורות הידע פשוטה וזמינה יותר.

עסקים צריכים פחות ופחות גורמים מקצועיים שיסייעו להם בתשלום. הרבה מהידע ניתן לדלות דרך המחשב והאינטרנט.

העסקים עדיין צריכים רואי חשבון ועורכי דין שמורשים מתוקף רשיונם לחתום על מסמכים ולפנות כמייצגים של בעל העסק ברשויות המדינה,
אך רואים שלאט לאט, פונקציות מקצועיות נוספות ,אינן נדרשות היום כמו בעבר, והתחרות גדלה ,גם מסיבה כמותית.
פעם פחות למדו ויותר עבדו.
היום יותר אנשים לומדים.
לכן ישנם יותר אנשי מקצוע
ובעלי דיפלומות ותארים ,
שמציעים את מרכולתם וצריכים לעמוד בתחרות.
על כן בעלי מקצוע שאינם הכרחיים למערכת, כמו יועצים בתחומים שונים, צריכים לבצע התאמות ולבחון מחדש את השרותים אותם הם מציעים ללקוחותיהם העסקיים.

ככל שנותן השרות יהיה יצירתי יותר ויענה בצורה הטובה ביותר על צורכי הלקוח, על הבעייה שלו, על הדרכים לפתרון, כך הסיכוי שלו למתן השרות גדל.

לא סתם מחקרים גילו שיש מקצועות שלא יהיה בהם צורך בעתיד , בגלל התפתחות טכנולוגית (רובוטיקה ובינה מלאכותית) בעולם כולו.
כך יהיה גם עם נותני שרות,
שלא יצליחו להתאים עצמם לעולם המודרני , שבו הידע
והאינפורמציה גלויה וזמינה
לכולם והיכולת ללמוד לבד גם כן אפשרית בתנאים אידיאליים דרך המחשב ומכל מקום בעולם.

לסיכום כבעל מקצוע , נותן שרות לעסקים, למד איך לבדל עצמך, ולהתאים את שירותיך לעסקים של היום.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

תמהיל הכנסות בעסק.

עסק יצרני לא יכול לבסס את הכנסותיו על ייצור עצמי בלבד. עסק חייב ליצור תמהיל הכנסות של יצור פלוס רכישות פלוס מתן שרותים ותחזוקה,על מנת לשמור על פריסת הכנסות שוטפת גם במקרים ...

ימי השתלמות והעשרה לעובדי החברה.

עובד איכותי ניזון הרבה ממידע רלוונטי לתפקידו, אך גם יכול ורצוי  להעשיר אותו במידע כלל עסקי רוחבי ,על מנת שתהיה לו אינפורמציה שיכולה להוות בסיס טוב יותר לתפקידו ולהבנת תהליכים רבים בעסק . העובד מקבל סיפוק על היותו שותף פעיל בעל ידע רחב בעסק. יכול להרחיב את ידיעותיו ולהכין עצמו לתהליכי קידום והתפתחות בעסק או מחוצה לו. גורמי הדרכה בעסק שמבצעים לעובדים ימי הדרכה והעשרה בעזרת מצגות , יוצרים עניין מוטיבציה להמשך התנהלות יעילה ולהרגשה טובה.

כניסה למיזם בסיכון מינימלי.

על מנת להיכנס למיזמים כמשקיעים חיצוניים, יש לבצע מספר בדיקות על מנת להקטין סיכונים ולהגדיל סיכויים. ראשית : יש לדרוש מהיזמים להוכיח שהפרויקט שלהם ישים, להציג תוכנית עסקית שבה יעדים ולוחות זמנים, להראות שהצוות שלהם מחזיק בכל היכולות הטכניות והאישיות להגשמת החזון שהוצג, שבוצעו מחקרי שוק , ושהשוק והמוצר מוכנים למפגש. שנית : ינותח לעומק כל המידע הטכני והעסקי על המיזם על ידי מומחים מקצועיים, שיבדקו קיימות, וצמיחה עתידית. שלישית : לבצע ביקורות במיזם מקרוב, כדי להבטיח שהיזמים עושים את מה שהבטיחו ועושים זאת בדרך הנכונה מבלי לעבור על חוקים או תקנות, ומתוך שמירה על הגינות, ולא משנים אסטרטגיות וטקטיקות מחוסר ביסוס או אמונות שווא. במידה והבדיקות מבוצעות ועונות על הרבה סימני שאלה ומשקפות התפתחות וצמיחה , ניתן להיכנס ולהשקיע במיזם בצורה מושכלת והדרגתית, תוך בקרה תמידית, ככל שניתן.