דילוג לתוכן הראשי

הסביבה הארגונית והשפעתה על הארגון.


הסביבה הארגונית משפיעה בצורה חד משמעית על התנהלות הארגון
והמדיניות שלו. הסביבה הארגונית כוללת את הגורמים היוצרים אינטראקציה
ישירה או עקיפה עם הארגון.
הספקים - שמהם הארגון רוכש חומרים וציוד המשמש את העסק בפעילותו.
הלקוחות - שמבצעים רכישות או מקבלים שרות מהעסק.
שוק העבודה - המספק עובדים לעסק שמסייעים לו בהסדרת הפעילות: יצור, מסחר.
מתחרים - קיימים או עתידיים שמשפיעים על רמת ההצלחה/הרווחיות של העסק.
בנקים וחברות אשראי - שמאפשרים לעסק לפעול מבחינה פיננסית.
חברות ביטוח ועורכי דין - שתפקידם להפחית את הסיכונים בעסק.
מוסדות ממשלתיים - שלהם העסק משלם בגין עובדיו. ועל הכנסותיו.
מוסדות ציבוריים ורשויות - שלהם משלם העסק על שימוש במתחם ובמבנה בו נמצא ומתנהל העסק.
והסביבה התרבותית - בה ממוקם העסק ויכול להוות משקל לגבי הפעילות והענף העיסקי.
העסק חייב להתוות את פעילותו תוך התחשבות בכל הגורמים הללו וליצור קורלציה שתאפשר
התפתחות וצמיחה בארגון. כמו כן יש לאפשר שינויים בעסק כשמשתנים התנאים הסביבתיים חלקם או רובם.



תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

תמהיל הכנסות בעסק.

עסק יצרני לא יכול לבסס את הכנסותיו על ייצור עצמי בלבד. עסק חייב ליצור תמהיל הכנסות של יצור פלוס רכישות פלוס מתן שרותים ותחזוקה,על מנת לשמור על פריסת הכנסות שוטפת גם במקרים ...

ימי השתלמות והעשרה לעובדי החברה.

עובד איכותי ניזון הרבה ממידע רלוונטי לתפקידו, אך גם יכול ורצוי  להעשיר אותו במידע כלל עסקי רוחבי ,על מנת שתהיה לו אינפורמציה שיכולה להוות בסיס טוב יותר לתפקידו ולהבנת תהליכים רבים בעסק . העובד מקבל סיפוק על היותו שותף פעיל בעל ידע רחב בעסק. יכול להרחיב את ידיעותיו ולהכין עצמו לתהליכי קידום והתפתחות בעסק או מחוצה לו. גורמי הדרכה בעסק שמבצעים לעובדים ימי הדרכה והעשרה בעזרת מצגות , יוצרים עניין מוטיבציה להמשך התנהלות יעילה ולהרגשה טובה.

כניסה למיזם בסיכון מינימלי.

על מנת להיכנס למיזמים כמשקיעים חיצוניים, יש לבצע מספר בדיקות על מנת להקטין סיכונים ולהגדיל סיכויים. ראשית : יש לדרוש מהיזמים להוכיח שהפרויקט שלהם ישים, להציג תוכנית עסקית שבה יעדים ולוחות זמנים, להראות שהצוות שלהם מחזיק בכל היכולות הטכניות והאישיות להגשמת החזון שהוצג, שבוצעו מחקרי שוק , ושהשוק והמוצר מוכנים למפגש. שנית : ינותח לעומק כל המידע הטכני והעסקי על המיזם על ידי מומחים מקצועיים, שיבדקו קיימות, וצמיחה עתידית. שלישית : לבצע ביקורות במיזם מקרוב, כדי להבטיח שהיזמים עושים את מה שהבטיחו ועושים זאת בדרך הנכונה מבלי לעבור על חוקים או תקנות, ומתוך שמירה על הגינות, ולא משנים אסטרטגיות וטקטיקות מחוסר ביסוס או אמונות שווא. במידה והבדיקות מבוצעות ועונות על הרבה סימני שאלה ומשקפות התפתחות וצמיחה , ניתן להיכנס ולהשקיע במיזם בצורה מושכלת והדרגתית, תוך בקרה תמידית, ככל שניתן.