דילוג לתוכן הראשי

סיפור העסק והחזון.

עסק נוצר לאחר חשיבה מעמיקה על אופי הבעלים, על כישורים, על תחום מקצועי, על התנהלות ואסטרטגיה. לאחר זיהוי צרכים, בעיות ויצירת חזון שפרטיו מוצגים בתוכנית עבודה ויעדים מפורטת, תוך הסתכלות ובחינת הסביבה התחרותית, העסקית. תוך בחינת המשאבים: ההון, ההכנסות וההוצאות הצפויות. לאחר הקמת העסק יש לבחון את המדדים והפרמטרים שיבחנו את הצלחתו.
אחד מהמדדים העיקריים לבחינת העסק משוייך לכמות ואיכות הלקוחות. כבר הזכרנו בבלוג שעסק גדל ומתפתח תוך הסתכלות לטווח ארוך ויצירת תוכנית שיווקית שתתרום לגידול בלקוחות ולשימורם. לקוחות אוהבים דברים מעניינים, ולכן יש ליצור סיפור טוב מסביב לעסק. סיפור החזון שימשוך עוד ועוד לקוחות. בעזרת החשיבה והניתוח לפרטיו, ניתן לבנות את הסיפור שייגע באנשים ויגרום להם לרצות לרכוש או להתעניין בעסק.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

תמהיל הכנסות בעסק.

עסק יצרני לא יכול לבסס את הכנסותיו על ייצור עצמי בלבד. עסק חייב ליצור תמהיל הכנסות של יצור פלוס רכישות פלוס מתן שרותים ותחזוקה,על מנת לשמור על פריסת הכנסות שוטפת גם במקרים ...

ימי השתלמות והעשרה לעובדי החברה.

עובד איכותי ניזון הרבה ממידע רלוונטי לתפקידו, אך גם יכול ורצוי  להעשיר אותו במידע כלל עסקי רוחבי ,על מנת שתהיה לו אינפורמציה שיכולה להוות בסיס טוב יותר לתפקידו ולהבנת תהליכים רבים בעסק . העובד מקבל סיפוק על היותו שותף פעיל בעל ידע רחב בעסק. יכול להרחיב את ידיעותיו ולהכין עצמו לתהליכי קידום והתפתחות בעסק או מחוצה לו. גורמי הדרכה בעסק שמבצעים לעובדים ימי הדרכה והעשרה בעזרת מצגות , יוצרים עניין מוטיבציה להמשך התנהלות יעילה ולהרגשה טובה.

כניסה למיזם בסיכון מינימלי.

על מנת להיכנס למיזמים כמשקיעים חיצוניים, יש לבצע מספר בדיקות על מנת להקטין סיכונים ולהגדיל סיכויים. ראשית : יש לדרוש מהיזמים להוכיח שהפרויקט שלהם ישים, להציג תוכנית עסקית שבה יעדים ולוחות זמנים, להראות שהצוות שלהם מחזיק בכל היכולות הטכניות והאישיות להגשמת החזון שהוצג, שבוצעו מחקרי שוק , ושהשוק והמוצר מוכנים למפגש. שנית : ינותח לעומק כל המידע הטכני והעסקי על המיזם על ידי מומחים מקצועיים, שיבדקו קיימות, וצמיחה עתידית. שלישית : לבצע ביקורות במיזם מקרוב, כדי להבטיח שהיזמים עושים את מה שהבטיחו ועושים זאת בדרך הנכונה מבלי לעבור על חוקים או תקנות, ומתוך שמירה על הגינות, ולא משנים אסטרטגיות וטקטיקות מחוסר ביסוס או אמונות שווא. במידה והבדיקות מבוצעות ועונות על הרבה סימני שאלה ומשקפות התפתחות וצמיחה , ניתן להיכנס ולהשקיע במיזם בצורה מושכלת והדרגתית, תוך בקרה תמידית, ככל שניתן.