דילוג לתוכן הראשי

כניסה למיזם בסיכון מינימלי.

על מנת להיכנס למיזמים כמשקיעים חיצוניים, יש לבצע מספר בדיקות על מנת להקטין סיכונים ולהגדיל סיכויים.

ראשית: יש לדרוש מהיזמים להוכיח שהפרויקט שלהם ישים, להציג תוכנית עסקית שבה יעדים ולוחות זמנים, להראות שהצוות שלהם מחזיק בכל היכולות הטכניות והאישיות להגשמת החזון שהוצג, שבוצעו מחקרי שוק , ושהשוק והמוצר מוכנים למפגש.

שנית: ינותח לעומק כל המידע הטכני והעסקי על המיזם על ידי מומחים מקצועיים, שיבדקו קיימות, וצמיחה עתידית.

שלישית: לבצע ביקורות במיזם מקרוב, כדי להבטיח שהיזמים עושים את מה שהבטיחו ועושים זאת בדרך הנכונה מבלי לעבור על חוקים או תקנות, ומתוך שמירה על הגינות, ולא משנים אסטרטגיות וטקטיקות מחוסר ביסוס או אמונות שווא.

במידה והבדיקות מבוצעות ועונות על הרבה סימני שאלה ומשקפות התפתחות וצמיחה , ניתן להיכנס ולהשקיע במיזם בצורה מושכלת והדרגתית, תוך בקרה תמידית, ככל שניתן.

תגובות

  1. טיפים מצוינים, כמובן חשוב גם שתהיה תוכנית ב' וכסף בצד לכל מקרה, שווה להשקיע ולבדוק תוכניות חיסכון כמו קופות גמל וכדומה שמציעות מסלולים להשקעה משתלמת(best invest)

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

המלצות לסוף שנה.

המלצות לסוף שנה. 1. קיזוז הפסדים כנגד רווחים בניירות ערך, גם כנגד רווח ממכירת מקרקעין.  2. מחיקת השקעה בחברה  פרטית, לא פעילה.  ( מחיקת הפסד ). 3. עצמאים יכולים להשקיע בקופת גמל עד 70,000₪ בשנה, ולקבל פטור ממס על הרווחים שימשכו בעתיד כקיצבה.  4. עצמאים המפקידים לחיסכון פנסיוני עד 16.5% מההכנסה השנתית החייבת במס עד 211,200₪, יהיו זכאים להטבות מס משמעותיות . 5. עצמאים המפקידים לקרן השתלמות עד 4.5% מההכנסה השנתית ועד 264,000₪ , יהנו מפטור ממס רווח הון בשיעור 25%.

התקשורת הפנים ארגונית.

בעבר הלא רחוק , התקשורת החוץ ארגונית והפנים ארגונית התבססה בעיקר על האימייל. דרך האימייל היו מבצעים את מרבית העבודה. העברת מידע בין מחלקות, העברת קבצים, העברת תוכניות ותיאומים. היום בעולם מצטמצמת העבודה דרך האימייל ונכנסות תוכנות צ'ט מודרניות , המעבירות מסרים מידיים באופן ישיר ,אך פחות פורמליות כמו : Massenger Whatssapp שניתן דרכן לבצע את אותן פעולות שמבצעים ב - Email. בדרך פשוטה יותר ומיידית.  לכן יש לפתח את כלי השיווק הללו שהפכו לפופולאריים בקרב האוכלוסייה בכל העולם.  לאפשר לתזמן את ההודעות ולהעביר גם קבצים גדולים . הסיבות מגוונות , אך בעיקר מסתכמות בנקודות הללו : * ישיר. * אישי.   * לא פורמלי. * מיידי ומהיר. * נוח. * חברתי. אז נכון שבעבר היו באים לעבודה , יושבים מול המחשב ועושים הכל דרכו, כשתוכנת האימייל פועלת ברקע ומאפשרת תקשורת בארגון ומחוצה לו.  היום עובדים הרבה גם באמצעות הטלפון הנייד ( הסלולרי ), נמצאים הרבה מחוץ למשרד , נפגשים הרבה אחד עם השני, עובדים בצוותים וחולקים יותר מידע. המידע הזה עובר מיידית בצורה מהירה וקלה לביצוע. לכן ישנה העדפה חד משמעית לתוכנות צ'ט מודרניות

ידע בעולם המודרני.

בעולם המודרני הידע נמצא בכל מקום. החיפוש קל יותר, הגישה למקורות הידע פשוטה וזמינה יותר. עסקים צריכים פחות ופחות גורמים מקצועיים שיסייעו להם בתשלום. הרבה מהידע ניתן לדלות דרך המחשב והאינטרנט. העסקים עדיין צריכים רואי חשבון ועורכי דין שמורשים מתוקף רשיונם לחתום על מסמכים ולפנות כמייצגים של בעל העסק ברשויות המדינה, אך רואים שלאט לאט, פונקציות מקצועיות נוספות ,אינן נדרשות היום כמו בעבר, והתחרות גדלה ,גם מסיבה כמותית. פעם פחות למדו ויותר עבדו. היום יותר אנשים לומדים. לכן ישנם יותר אנשי מקצוע ובעלי דיפלומות ותארים , שמציעים את מרכולתם וצריכים לעמוד בתחרות. על כן בעלי מקצוע שאינם הכרחיים למערכת, כמו יועצים בתחומים שונים, צריכים לבצע התאמות ולבחון מחדש את השרותים אותם הם מציעים ללקוחותיהם העסקיים. ככל שנותן השרות יהיה יצירתי יותר ויענה בצורה הטובה ביותר על צורכי הלקוח, על הבעייה שלו, על הדרכים לפתרון, כך הסיכוי שלו למתן השרות גדל. לא סתם מחקרים גילו שיש מקצועות שלא יהיה בהם צורך בעתיד , בגלל התפתחות טכנולוגית (רובוטיקה ובינה מלאכותית) בעולם כולו. כך יהיה גם עם נותני שרות, שלא יצלי